Förpackningar för e-handel


Vi tar luften ur e-handeln!

Med rätt förpackningslösningar minskar vi mängden luft som fraktas och minimerar på så vis onödiga transporter på vägarna.

När du har byggt en e-handel som kunderna älskar vill du också kunna leverera på bästa sätt. Tryggt och miljöriktigt, snyggt och säljande. Vår expertis ligger i att ta fram hållbara förpackningar som bidrar till en bra kundupplevelse och gör ditt arbetsflöde smidigt.

Hållbarhetsgraden ligger i bland annat i materialvalet som är återvinningsbart och till stor del även gjort av återvunnet material, med en design som skyddar innehållet utan att kräva en massa onödig luft. Genom lokal tillverkning kan vi också förkorta transporterna innan förpackningarna når ditt lager.

Med våra lösningar går din packning snabbare och du klarar dig med ett minimalt antal förpackningsstorlekar. Om varorna kräver enkla returer skapar vi en förpackning som fungerar i båda riktningar. Behövs det stötskydd hjälper vi dig med lösningar som fortfarande gör det enkelt för kunden att sortera och lämna till återvinning.

Mindre luft: Volymviktsanpassade slitslådor i wellpapp

Volymviktsanpassad e-handelslåda i wellpapp som går att variera i höjd och vikt med hjälp av extra rillar. Emballaget ger en snabb indikation om volymvikt- och fraktindelning. Lådan minskar behovet av utfyllnad och kan ge fraktbesparingar. Eftersom du här får flera lådstorlekar i en och samma låda sparar du även tid i packprocessen.

Enklar returer: Återförslutningsbar e-handelslåda

Lätt att montera och stänga vid packning, lätt för kunden att öppna, och lika lätt att stänga igen för eventuell retur av varor. Den återförslutningsbara lådan är hållbar, snygg, och designad för en smidig kundupplevelse. 

Snabb-botten funktionen förenklar och effektiviserar hanteringen utan behov av extra limning eller tejpning i botten,  olika remsor för stängning, öppning och återförslutning, slipper både du och kunden använda extra tejp. Mindre krångel och bättre för klimatet. Inte minst kommer en lätt returhantering att ge även den mindre nöjda kunden en bättre upplevelse.

 

Till återförslutningsbar e-handelslåda

Miljövinst på köpet: E-handelspåse i papper eller 100 % återvunnen plast

Våra olika e-handelspåsar är stilrena och praktiska, med fina ytor för tryck eller etikett. De är enkla att återvinna och designade för att undvika risken att transportera luft i onödan. Vi har ett brett sortiment av påsar, och skulle ditt behov kräva något extra tar vi fram skräddarsydda varianter.

Apropå återvinning: Enligt siffror från Statista återvinns 82 % av alla papp- och pappersförpackningar i EU. Siffran för plastförpackningar är 40,6 %. Genom att tillverka förpackningar i så få material som möjligt kan vi göra det enkelt för dina kunder att återvinna förpackningarna som kommer från din e-handel. 

E-handelspåse i papper: Tillverkad av 100 % starkt kraftpapper med självhäftande tejpremsa, perfekt för stora och skrymmande produkter. Påsen är försedd med en rivremsa för enkel öppning samt en extra självhäftande tejpremsa för eventuella returer. 

Wavebag 100% återvinningsbar: Miljövänligt pappersvadderat kuvert - den vågformade stoppningen gör Wavebag stark och ger bra skydd. Tack vare pappersvågorna anpassar materialet sig lätt till vilken form som helst. Wavebag kompromissar inte med säkerhet och utmärker sig i fall- och motståndstester. Wavebag är 100% återvinningsbar - efter användning slängs den bara i papperskorgen. Kuvertet är även vattentätt på grund av en mycket tunn PE-beläggning, och innehållet förblir alltid torrt, även i regn.

E-handelpåse i 100 % återvunnen plast: Stark e-handelspåse för varor och dokument, med självhäftande tejpremsa för enkel förslutning. Tillverkad i co-extruderad LDPE med 100 % återvunnen plast, 50 µm. Permanent klister. Självklart kan du få påsen med eget tryck.

Vad tycker kunderna egentligen om din e-handelsförpackning?

Driver du en webbshop eller annan form av e-handelsverksamhet? Då bör du veta att dina kunder är emot överanvändning av förpackningar, onödig plast, icke-återvinningsbara förpackningar och förpackningar som inte skyddar din produkt tillräckligt. Det visar en undersökning som vi har gjort bland nätkonsumenter i Europa.