Leverans och retur


Hur snabbt levererar vi, vad kostar frakten, finns det en avgift och är det möjligt att returnera?

Beställ innan 12:00 och få skickad senast nästa dag (leverans endast på vardagar)

Beställningar för standardvaror i lager som mottagits före 12:00 behandlas samma dag och skickas senast dagen efter. Om lagervaran undantagsvis inte finns i lager kommer du att kontaktas av vår kundtjänst. Beställningar av artiklar som inte är standardvaror kommer att bekräftas med leveranstid när beställningen har slutförts av kundtjänst. 

Bokningar som tas emot vardagar efter kl. 12.00, helgdagar eller helger behandlas följande arbetsdag. 

 

Utmärkelser

Alla våra priser är exklusive moms.

 

Avgift

För beställningar av standardvaror uppgår en standardfrakt på 695 SEK.

För mindre beställningar beräknar vi vidare en administrationstillägg på 250 SEK exklusive moms per försändelse under SEK 1000.

Tyvärr är det inte möjligt att hämta föremål på våra platser av säkerhetsskäl.

 

Leverans

Vi levererar endast till trottoar till bemannade företagsadresser i Sverige. 

Om beställningen beställs för leverans utanför landets gränser förbehåller vi oss rätten att neka beställningen eftersom vi endast levererar till/i Sverige via webbshopen. 

Om pallar inte byts ut vid mottagandet faktureras dessa separat därefter - inga fler pallar kan bytas än de levereras - dvs. 1:1.

 

Retur

Eftersom vi endast handlar med B2B-kunder är returnering av standardartiklar inte ett alternativ, såvida det inte avtalas med kundservice innan beställningen görs (genom att till exempel testa/testa en viss förpackning). 

Observera att kostnader tillkommer för returhantering och frakt. Denna kostnad beräknas i varje enskilt fall.

 

Klagomål

Vid fel, defekter eller missade leveranser, vänligen kontakta kundtjänst - vid fel och defekter måste detta göras inom 3 månader efter mottagandet:

Kundtjänst: kundservice@dssmith.com Tel. +46 0370-420 00